Glada återvinnare!

Vid årsskiftet kom Pantamera tillbaka till oss på Granath! Efter ett kortare uppehåll är det åter dags att återvinna tillsammans. Med vårt nygamla musikkoncept hoppas vi få ännu fler att dansa till pantstationerna och panta mera. I den första kampanjen 2018 är det Linda Pira som tillsammans med Redline tar vårt koncept till nya höjder.

Beskrivning

I Sverige är vi duktiga på att panta framförallt det som vi sparar, samlar ihop och passar på att panta när vi t ex åker och handlar. Däremot är vi mindre bra på att panta de burkar och mindre pet-flaskor som vi konsumerar utanför hemmet, ”on-the-go”. Ofta hamnar de i papperskorgen eller ute i naturen istället för i ett pantkärl. Det är framförallt ”unga vuxna” som konsumerar burkar och små pet-flaskor utanför hemmet. Pantmålen är högts satta och för att nå dessa behöver målgruppen ständigt påminnas. Konceptet: “Att återvinna är en hit” är vår modell.

Kanaler

Kampanjen går brett, Sociala kanaler, TV, play, bio, radio, spotify och utomhus och den första omgången pågår en bit in i sommar. Katarina Lundell, marknadschef Returpack ”-Vi tyckte att det var läge att igen jobba med vårt tidigare framgångsrika musikkoncept, men anpassat till 2018 och då var det självklart för oss att återvinna samarbetet med Granath – vi kom också fram till att deras sätt att se på kreativitet och samarbete passar väldigt bra överens med vårt ” säger Katarina Lundell Marknadschef på Returpack.”