Granath söker en receptionist

Granath söker en receptionist som kan bli en del av oss här på Peter Myndes Backe vid Slussen. Tjänstens omfattning är ca 08.30-14.00 (varav en timmes lunchrast).

Som receptionist på Granath är du en viktig person för oss. Det är du som tar första kontakt med besökare och kunder såväl på kontoret som över telefon och mail. Du ser till att lokalerna är i toppskick och får det att kännas hemtrevligt och välkomnande. Du ansvarar för förberedelser inför våra möten med uppdukning och förtäring. I receptionen ansvarar du för kontorets inkommande samtal samt sedvanliga receptionssysslor som exempelvis; bud och post, leverantörsfakturahantering, beställningar av kontorsmaterial och dagligvaror, mobiltelefoni, lokalvård och prenumerationer. Det finns stor möjlighet att driva egna projekt för att kontinuerligt utveckla kontoret.

I en serviceroll är det viktigt att du är positiv, bidrar till god stämning och kan bjuda på dig själv. Vi söker någon som brinner för service och trivs med att arbeta i en roll där du är behövd samt där du ser vad som behöver göras och arbetar noggrant. Oftast är det något litet extra som gör en stor positiv skillnad! Eftersom du kommer driva och styra dina egna arbetsuppgifter så ställs det krav på att du kan arbeta självständigt, tar egna initiativ och är flexibel. För att lyckas i den här rollen behöver du vara bra på att samarbeta och en god kommunikatör. Vidare krävs det att du är noggrann, har hög integritet och att du ser lösningar istället för problem.

Vi ser gärna att du har något års erfarenhet från reception och service. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska samt behärskar Officepaketet mycket väl. Körkort är bra men inte ett krav.

Kan detta vara du eller någon du känner? Skicka din ansökan – några rader om dig själv, vad du har arbetat med samt några ord om varför just du skulle passa bra hos oss – samt din CV till jobb@granathreklam.se. Ju snabbare desto bättre men senast 15 september 2018.

Hurra!

Årsredovisningen vi gjort för BioGaia är nominerad till Publishingpriset 2018.

Glada återvinnare!

Vid årsskiftet kom Pantamera tillbaka till oss på Granath! Efter ett kortare uppehåll är det åter dags att återvinna tillsammans. Med vårt nygamla musikkoncept hoppas vi få ännu fler att dansa till pantstationerna och panta mera. I den första kampanjen 2018 är det Linda Pira som tillsammans med Redline tar vårt koncept till nya höjder.

 

 

Beskrivning

I Sverige är vi duktiga på att panta framförallt det som vi sparar, samlar ihop och passar på att panta när vi t ex åker och handlar. Däremot är vi mindre bra på att panta de burkar och mindre pet-flaskor som vi konsumerar utanför hemmet, ”on-the-go”. Ofta hamnar de i papperskorgen eller ute i naturen istället för i ett pantkärl. Det är framförallt ”unga vuxna” som konsumerar burkar och små pet-flaskor utanför hemmet. Pantmålen är högts satta och för att nå dessa behöver målgruppen ständigt påminnas.

Konceptet: "Att återvinna är en hit" är vår modell.

Kanaler

Kampanjen går brett, Sociala kanaler, TV, play, bio, radio, spotify och utomhus och den första omgången pågår en bit in i sommar.

Katarina Lundell, marknadschef Returpack

”-Vi tyckte att det var läge att igen jobba med vårt tidigare framgångsrika musikkoncept, men anpassat till 2018 och då var det självklart för oss att återvinna samarbetet med Granath – vi kom också fram till att deras sätt att se på kreativitet och samarbete passar väldigt bra överens med vårt ” säger Katarina Lundell Marknadschef på Returpack.”

Se några av våra kampanjer

De vet du

Idol

Movitz

Familjen

Caroline af Ugglas

The Ark

#SthlmOp är i full gång!

Varmt välkomna till Granath Aymaan, Cynthia, Mariamawit, Elisa och Christian! För andra året i rad är Granath med i #SthlmOp, ett initiativ för att öppna upp kommunikationsbranschen. Under tre intensiva veckor sommarjobbar hundratals ungdomar från Stockholms förorter på några av Sveriges bästa reklam- och kommunikationsbyråer med briefer från Stockholms Stad. Och en vecka in i #SthlmOp kan vi glatt konstatera att vi fått ett riktigt bra team att handleda och lära oss massor av! 

Nyhetsarkiv