Multitalang inom rörlig bild

Har du något eller några års erfarenhet från tv eller produktionsbolag? Är du van att arbeta självständigt och hanterar alla delar i en mindre produktion, som idé, manus, film, regi, redigering, ljudläggning och enklare grafik? Då är det kanske dig vi söker.

Vi söker dig som trivs i en professionell men platt organisation. Du kommer att få arbeta med en stor bredd av spännande uppdrag tillsammans med trygga och stöttande kollegor som alla drivs av att göra skillnad.

Du kommer leda utvecklingen av film och rörlig bild på Granath. På uppdrag från våra kunder ansvarar du själv eller tillsammans med en annan kreatör från byrån för att ta fram idé, skriva manus och göra enklare storyboard till informations- och casefilmer för Youtube, Facebook, kundens egna kanaler, med mera. Du samlar ihop material för att sedan redigera, ljudlägga, lägga grafik och färdigställa produktionen till färdig leverans. Förutom byråns kreatörer jobbar du nära projektledare och produktionsledare.

Du vet hur man berättar en bra historia och har en väl utvecklad känsla för film och dramaturgi.

Förutom att filma och klippa ser vi gärna att du kan viss animering. Som person är du prestigelös, sugen på att utvecklas och har en stark egen drivkraft. Du är självgående och kan driva film-produktionen från start till mål.

Eftersom du kommer ha mycket direktkontakt med våra uppdragsgivare är det avgörande att du kan ”ta människor”, att du är lösningsorienterad och ser värdet av att ge bra service. Du behärskar Premiere men har snuddat vid det mesta som har med postproduktion att göra och är intresserad av att lära dig mer om så krävs.

Kan detta vara du eller någon du känner? Skicka din ansökan - i vilken du kort beskriver dig själv, vad du har arbetat med samt några ord om varför just du skulle passa bra hos oss - samt din CV till jobb@granathreklam.se. Ju snabbare desto bättre men senast 31 augusti.

Välkommen till Granath!

 

Om Granath

Granath är en insikts- och idédriven kommunikationsbyrå vars mål är att göra verklig och mätbar skillnad för våra uppdragsgivare. Vi har en holistisk syn på kommunikation och vi rör oss lika självklart i de analoga och som i de digitala kanalerna.

Vi är 25 personer och tillsammans är vi en blandning av kreatörer, projektledare, produktionsledare, strateger, digitala specialister, UX-designers och programmerare. Vi sitter på Peter Myndes Backe vid Slussen i Stockholm och jobbar med kunder som Manpower,Pantamera, Forex, Arbetsmiljöverket, Sverige för UNHCR, Mall of Scandinavia, BioGaia, med flera.

Glada återvinnare!

Vid årsskiftet kom Pantamera tillbaka till oss på Granath! Efter ett kortare uppehåll är det åter dags att återvinna tillsammans. Med vårt nygamla musikkoncept hoppas vi få ännu fler att dansa till pantstationerna och panta mera. I den första kampanjen 2018 är det Linda Pira som tillsammans med Redline tar vårt koncept till nya höjder.

 

 

Beskrivning

I Sverige är vi duktiga på att panta framförallt det som vi sparar, samlar ihop och passar på att panta när vi t ex åker och handlar. Däremot är vi mindre bra på att panta de burkar och mindre pet-flaskor som vi konsumerar utanför hemmet, ”on-the-go”. Ofta hamnar de i papperskorgen eller ute i naturen istället för i ett pantkärl. Det är framförallt ”unga vuxna” som konsumerar burkar och små pet-flaskor utanför hemmet. Pantmålen är högts satta och för att nå dessa behöver målgruppen ständigt påminnas.

Konceptet: "Att återvinna är en hit" är vår modell.

Kanaler

Kampanjen går brett, Sociala kanaler, TV, play, bio, radio, spotify och utomhus och den första omgången pågår en bit in i sommar.

Katarina Lundell, marknadschef Returpack

”-Vi tyckte att det var läge att igen jobba med vårt tidigare framgångsrika musikkoncept, men anpassat till 2018 och då var det självklart för oss att återvinna samarbetet med Granath – vi kom också fram till att deras sätt att se på kreativitet och samarbete passar väldigt bra överens med vårt ” säger Katarina Lundell Marknadschef på Returpack.”

Se några av våra kampanjer

De vet du

Idol

Movitz

Familjen

Caroline af Ugglas

The Ark

#SthlmOp är i full gång!

Varmt välkomna till Granath Aymaan, Cynthia, Mariamawit, Elisa och Christian! För andra året i rad är Granath med i #SthlmOp, ett initiativ för att öppna upp kommunikationsbranschen. Under tre intensiva veckor sommarjobbar hundratals ungdomar från Stockholms förorter på några av Sveriges bästa reklam- och kommunikationsbyråer med briefer från Stockholms Stad. Och en vecka in i #SthlmOp kan vi glatt konstatera att vi fått ett riktigt bra team att handleda och lära oss massor av! 

#Sistabriefen

 

Den 28 november 2017 gick reklam-, pr- och kommunikationsbranschen ut i ett gemensamt upprop #sistabrifen, där 2126 kommunikatörer kräver ett slut på sexuella trakasserier, övergrepp och sexism i branschen. Som byråledare, chefer och ägare ställer vi oss självklart bakom uppropet och tar vårt ansvar för att Granath ska vara en arbetsplats fri från diskriminering, förtryck och övergrepp och att den kommunikation vi skapar är fri från skadliga normer och sexism.

I vår jämställdhetspolicy och handlingsplan mot kränkande särbehandling och trakasserier fastslår vi att:

• Granaths övergripande målsättning är att jämställdhetsarbetet ska ingå som en naturlig och integrerad del i all vår verksamhet. För att målsättningen ska uppnås måste vi arbeta med mätbara målsättningar och konkreta åtgärder

• Kvinnors och mäns villkor, rättigheter och utvecklingsmöjligheter ska vara lika inom hela företaget. Arbetsvillkor och utvecklingsmöjligheter ska inte vara beroende av kön eller ursprung.

• Det ska finnas likvärdiga utbildnings- och kompetensutvecklingsmöjligheter för både kvinnor och män. Dessutom ska utbildningsinsatserna präglas av ett jämställdhetsperspektiv.

• Löneskillnader beroende på kön inte ska förekomma. De skillnader som inte kan förklaras med annat än kön ska åtgärdas.

• Ingen ska utsättas för sexuella trakasserier. Det innefattar även att ingen ska behöva känna sig kränkt eller känna obehag på grund av uttalanden, bilder och text som finns anslagna eller är synliga i arbetslokalen.

• Kränkande särbehandling och trakasserier ska upphöra så snabbt och konfidentiellt som möjligt. Ingen åtgärd ska vidtas utan att den som utsatts sagt ja till den. Som medarbetare på Granath ska du aldrig medverka till att dölja kränkande särbehandling eller trakasserier, utan istället berätta om dina misstankar för din chef, HR eller skyddsombud. 

Det här är ett ständigt pågående arbete och vi är inte perfekta, men vi ger oss inte förrän vi har en arbetsmiljö där alla känner sig trygga oavsett ålder, könsuttryck, sexuell läggning och bakgrund.

David Granath

Fredrik Espmark

Maria Lamke

Jens Thelfer

Henrik Pruggler

www.sistabriefen.se

Nyhetsarkiv